mandag, mars 05, 2007

Tallinn, Helsinki


Jeg har vært på storbyferie i helgen, sammen med Hallvar. Turen gikk til Tallinn, via Helsinki. Ganske så interessant reisemål.

Tallinn var en deilig by, med billig mat og drikke... Og spesielle gatenavn...










Jeg fikk overtalt Hallvar til å være med på spa, for det var heller ikke særlig dyrt der. Så lenge det var en ung pen dame som gav ham massasje var det greit. Da vi ankom spahotellet satt vi oss ned og ventet, Hallvar var nervøs..tanken på å bli massert av en fremmed var litt skremmende. Det første vi ser er en mann i 60 årene med stor vom, og marerittet var jo hvertfall å bli massert av en mann. Det kommer en dame inn , og jeg skynter meg og blir med henne. Etterlater mannen til Hallvar, som ikke helt kan like dette her. Jeg ligger bare og gliser under hele massasjen, og tenker på hvor lite komfortabelt han har det i naborommet. Det første jeg møter når jeg kommer ut er en ikke fullt så fornøyd gutt, som sitter og har fått massasjen sin. Fantastisk:D
Men etterpå spiste vi en bedre middag med god vin, og irish coffee til dessert. Det var en fornøyelse å kjøpe drinker i Tallinn, så vi ble sittende på et utested til kl. tre.
Tok ferja tilbake til Helsinki neste dag, sammen med masse fulle finner selvfølgelig. 60åringer som ligger langflate og spyr på en ferjeterminal er ikke et vakkert syn kan jeg fortelle..
Det var da deilig å ankomme SAS plaza, og bare ligge og spise take away på den gigantiske senga. Vi forsov oss til kl tolv neste morgen, to timer før Hallvars fly gikk..det ble et stress uten like, men han rakk det akkurat, 15 min før det skulle gå..


Nå sitter jeg heime i danmark igjen. Det regner og blåser. De fleste er fortsatt hjemme på helgetur, så det skjer svært lite..

1 Comments:

At 4:14 p.m., Anonymous Anonym said...

hørtes ut som en deilig tur:)
bra initativ å ta en sånn en, litt utenom det normale:)
glede meg til å treffe deg når du kommer hjem, når enn det er? :)
eline

 

Legg inn en kommentar

<< Home

Free Web Counter